خدمات تحقیقات میدانی بازار

تحقیقات میدانی یک روش کلی برای جمع آوری داده ها در مورد مشتریان، نیازهای کاربر، و محصول مورد نیاز در کشور هدف است که در واقع همان روش بازاریابی سنتی می باشد که در گذشته تاجران برای بازاریابی محصولات خود به کار می بردند، اما امروزه تغییرات بسیار شگرفی در آن ایجاد شده است.  این روش  هزینه بر  می باشد اما نتایج بسیار مفیدی به همراه خواهد داشت.

درواقع تحقیقات میدانی بازار جزئی از پروسه تحقیق در بازار می باشد. امروزه شرکت های بین المللی قبل از ورود به بازارهای جدید خارجی ابتدا پروسه تحقیق در بازار و به دنبال آن تحقیقات میدانی - منطقه ای را به انجام می رسانند تا با آگاهی کامل و چشم اندازی روشن پا به بازار جدید بگذارند.

 

در تحقیقات میدانی بازار هیأتی از کارشناسان بازرگانی و فنی مستقیماً به کشور هدف اعزام می گردند و به مطالعه و بررسی میدانی بازار و همچنین شناسایی خواسته ها، حساسیت ها، رفتارها و نیازهای خریداران می پردازند.

در این نوع تحقیق تلاش می شود تا با جمع آوری دادهای مربوط به مشتریان، بازار و نیز رقبا و سپس تجزیه تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعات، درکی واقعی و درست از بازار به صاحبان کالاها و خدمات داده شود تا آنان بتوانند بر مبنای این تحلیل ها، تولیدات خود را به بهترین روشهای ممکن به مشتریان عرضه نمایند. در تحقیقات میدانی با استفاده از روش های علمی و ابزارهای مختلف، تحقیقات متنوعی در بازار هدف صورت می گیرد از جمله :

- تحقیق بازار (بررسی اندازه، ساختار بازار، روندهای رشد و ...)

- تحقیق فروش (تحلیل و فهم ساختار و عملکرد فروش در بازار هدف)

- تحقیق محصول (بررسی مناسب ترین محصول برای بازار هدف)

- تحقیق تبلیغات (چه تبلیغاتی، با چه هدفی و ازطریق چه مجرایی برای کدام مشتری ارسال شود)

- تحقیق خواسته ها و انگیزه ها (بررسی نیازها و انگیزه های مشتریان از خرید کالا و یا خدمات مورد نظر)

- تحقیق در مورد رقبا و فضای رقابتی بازار هدف

همچنین در این پروسه ثبت شرکت، اعطا یا اخذ نمایندگی، عقد قرارداد فروش یا توزیع و همچنین عقد قرارداد به منظور بازاریابی مستقیم با شرکت هاي بومی در کشورهدف، انجام خواهد گرفت.

برای بازگشت به صفحه بازاریابی بین الملل کلیک کنید

TOP