انجام بازاریابی بین المللی و داخلی

در گذشته تاجران برای یافتن مشتریان و یا توزیع کنندگان بین المللی تنها مجبور به سفر به آن مکان بودند اما ورود اینترنت و تکنولوژی های نوین ارتباطات، بازاریابی خارجی را متحول کرده و عصر تجارت الکترونیک آغاز شد. امروزه بازاریابی بین الملل تلفیقی از روش های سنتی بازاریابی (مطالعات میدانی) و تجارت الکترونیک است، که سهم تجارت الکترونیک هرروز نسبت به روش های سنتی بیشتر می شود.

امروزه بخش عظیمی از  بازاریابی شرکت های بین المللی از طریق اینترنت انجام می شود بنابراین جهت افزایش اعتبار خارجی و بازار صادرات، به فعالیت گسترده و مستمر مارکتینگ در فضای اینترنت و به صورت آن لاین، نیاز می باشد.

پیشبینی می شود که تا سال 2017  تنها گردش مالی فروش آنلاین در آمریکا به 570 میلیارد دلار و در کل جهان به رقم بسیار بالای 2600 میلیارد دلار برسد.

خلاصه اي از خدمات  انجام گرفته توسط این گروه در پروسه بازاریابی خارجی (International Marketing) به شرح زیر است.

 

پروسه بازاریابی خارجی شامل مراحل زیر می باشد:

تجارت الکترونیک

  • طراحی سایت بهینه با چند زبان بین المللی
  • جمع آوری اطلاعات تماس تاجران و مشتریان محصول
  • مکاتبه با لیست گردآوری شده و بازاریابی محصول
  • عضویت، تبلیغات و بازاریابی در سایت های B2B
  • تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در بازارهای هدف

تجارت الکترونیک

در تجارت الكترونيك (E-Commerce) كه يكي از مظاهر عصر جديد است، تکنولوژی و زیر ساخت های الکترونیکی به کمک تجارت سنتی و قدیمی آمده و مزایای بسیار زیادی همچون تسهیل ارتباطات و مکاتبات بین المللی، بازاریابی گسترده و آن لاین، تبلیغات مستمر، به روز و کم هزینه و .... را به ارمغان آورده است.

در پروسه تجارت الکتریک  4 مرحله انجام می گیرد:

  • طراحی وب سایت بهینه با چند زبان بین المللی و افزایش رنک
  • بازاریابی دیجیتال در بازارهای خارجی و داخلی
  • بازاریابی در سایت های B2B
  • تبلیغات اینترنتی

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این مراحل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تحقیقات میدانی و منطقه ای

  • تحقیق بازار (بررسی اندازه، ساختار بازار، روندهای رشد و ...)
  • تحقیق محصول (بررسی مناسب ترین محصول برای بازار هدف)
  • تحقیق فروش (تحلیل و فهم ساختار و عملکرد فروش در بازار هدف)
  • تحقیق در مورد رقبا و فضای رقابتی بازار هدف
  • تحقیق تبلیغات

تحقیقات میدانی - منطقه ای

تحقیقات میدانی (Field Study) یک روش کلی برای جمع آوری داده ها در مورد مشتریان، نیازهای کاربر، و محصول مورد نیاز در کشور هدف است که در واقع همان روش بازاریابی سنتی می باشد که در گذشته تاجران برای بازاریابی محصولات خود به کار می بردند، اما امروزه تغییرات بسیار شگرفی در آن ایجاد شده است.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این مرحله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نمایشگاه های خارجی

خدماتی که این گروه در زمینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی ارائه می دهد:

  • ارائه لیست نمایشگاه های خارجی در حوزه کاری شما
  • مکاتبه، ثبت نام و رزرو غرفه جهت شرکت در نمایشگاه
  • ایده پردازی، طراحی و ساخت غرفه
  • طراحی کاتالوگ، بروشور و تبلیغات به زبان انگلیسی
  • ترانزیت و ارسال تجهیزات به نمایشگاه

شرکت در نمایشگاه های بین المللی

نمايشگاه ها از مهمترين و مؤثرترين ابزارهاي بازاريابي در دنياي امروز تجـارت محسـوب مي شوند و از ديدگاه اقتصادي تاثير بسزايي در اقتصاد جوامع داشته اند. نمایشگاه های بین المللی بازرگانی، به منزله یک عامل برقراری ارتباط نزدیک در بین بازارهای جهان، موجب توسعه بازرگانی کشورهایی می شود که در برگزاری آن با یکدیگر مشارکت داشته اند.

مکاتبه با نهادهای بازرگانی

  • مکاتبه با دفاتر بازرگانی مشترک بین دو کشور
  • مکاتبه با رابزنان تجاری در کشور هدف
  • مکاتبه و اخذ مشاوره از ارگان ها و سازمان های بازرگانی

مکاتبه با اتاق های بازرگانی و رایزنان تجاری

اتاق بازرگانی تشکلی است که در آن تجار عمده و صاحبان صنایع برای هماهنگی فعالیت های خود و چانه‌ زنی با نهادهای حکومتی برای تامین منافع شان تلاش می کنند. دفاتر بازرگانی زیرمجموعه اي از معاونت بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت کشور می باشند و بر حسب قاره به سه دفتر کلی شامل کشورهاي اروپایی و آمریکایی، عربی و آفریقا و همچنین آسیا و اقیانوسیه تقسیم بندي شده اند.

در حال حاضر در کشورهایی نظیر عمان، ونزوئلا، قزاقستان، آذربایجان، هندوستان، عراق، ترکیه، الجزایر، امارات، ارمنستان، افغانستان، مجارستان، پاکستان، چین، ایتالیا و لبنان رایزنان تجاري کشورمان فعال هستند. اتاق ها و شوراهای مشترك بازرگانی نیز براي تشویق و توسعه روابط و مبادلات عامل هاي اقتصادي ایرانی و خارجی تشکیل می شوند و به نحوي عمل خواهند کرد که در جهت رشد و تقویت همکاريهاي اقتصادي بین دو کشور عمل نمایند.

TOP